Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kiedy manualny pobór opłat zostanie wycofany?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
 Kiedy manualny pobór opłat zostanie wycofany?
fot. viatoll.pl
– Stanie w korkach przy punktach poboru opłat to problem, który powinniśmy rozwiązać – uważa Krzysztof Król, doradca prezydenta RP w zakresie rynku technologii informacyjno-komunikacyjnych. Lekiem na tę sytuację ma być elektroniczny system poboru opłat.

Według Krzysztofa Króla elektroniczny system poboru opłat jest najmniejszym wspólnym mianownikiem między systemami, które aktualnie obowiązują, czyli systemem obejmującym drogi zarządzane przez GDDKiA oraz przez koncesjonariuszy, którym obecnie oddano prawo do decydowania o stawkach i zarządzania wybudowanymi trasami.

Doradca prezydenta RP przyznaje, że nikt nie chce stać w korkach, a największy z nich może się tworzyć w Pruszkowie pod Warszawą. Król obawia się, że będzie to prawdopodobnie „największy korek współczesnej Europy”.

– Już było widać, że samo zmniejszenie przepustowości na przyszłym punkcie poboru opłat w Pruszkowie do dwóch pasów w porach, gdzie jest wzmożony ruch, czy są gorsze warunki drogowe, powoduje teraz powstawanie korka bez szlabanów i budek. Można sobie wyobrazić, co będzie później – ostrzega Krzysztof Król.

Według doradcy prezydenta RP wprowadzenie jednego systemu poboru opłat jest przyszłościowym rozwiązaniem nie tylko dla autostrad. Umożliwi on wprowadzenie elektronicznej identyfikacji pojazdów, pozwoli ujednolicić opłaty za parkingi, wjazd do centrum miasta itp. Będzie to możliwe poprzez korzystanie z jednego systemu w tych wszystkich sytuacjach.

Krzysztof Król przypomina o negatywnych skutkach funkcjonowania manualnego poboru opłat. Przed ostatnim Bożym Narodzeniem Autostrada Wielkopolska zaleciła omijanie bramek poprzez zjeżdżanie na drogi niższej kategorii i powracanie na autostradę za Poznaniem. – Moim zdaniem najlepszy dowód na to, że to jest problem, który powinniśmy rozwiązać – oznajmił doradca prezydenta RP.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5